taijpani

trashtalk.

Kategori: random

någon har trashtalkat netto på facebook. slår en lite hårt faktiskt. han påstår att vi tagit bort fläskfärsen ur vårt köttsortiment pga religösa skäl. att en grupp människor klagat över att det säljs och att det nu går ut över majoriteten av den svenska befolkningen. detta sporrade människor till att skriva att vi inte har någon koll på vad som faktiskt säljs eller vad som är eftertraktat. jag påstår såhär: om du inte har sett vår försäljning på kött - uttala dig inte. det finns ingen grund i att det skulle tagits bort pga religösa skäl. det är nog bland det dummaste jag hört. det finns säkert flertal anledningar men den största är trots allt den här - vi säljer inte tillräckligt av det. det är ingen stor efterfrågan på det. så i slutändan får vi sänka det till halva priset eller, i tråkigaste fallet, slänga allt.
 
"sluta handla på netto, handla på ica istället. halalslakta hunden i loggan" osv. tråkigt.
jag gillar mitt jobb. därför gillar jag inte när någon kastar, i princip, bajs på det.
så innan någon har något att säga gentemot företaget jag är anställd hos, kom förbi butiken, jag lovar att möta dig med ett leende och berätta allt jag kan om det du undrar över. tycker du inte att det räcker med att jag säger det, då kan jag hämta min chef, så han kan berätta samma sak, fast bara att han har "butikschef" skrivet på sin namnskylt.
det kanske väger tyngre. det gör det ibland.
 
hur som helst. don't go hatin'.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: