taijpani

vuxen.

Kategori: random

att jobba mer än vad man är ledig har nu kommit ifatt mig och börjar tyvärr ta lite av det bästa av mig. om än det bara är 10 dagar tills jag och sambon tar väskan och åker till thailand i tre veckor så känns det ändå långt bort. fem arbetspass bort. det är inte mycket, det kommer gå snabbt. gäller väl helt enkelt att intala sig själv, eller lura sig själv kanske, så innan man vet ordet av det så sitter man och dricker en drink ur en kokosnöt. sjukt stereotypiskt, jag vet, men jag ska göra det bara för att.
 
knasigt hur länge jag tänkt på framtiden och att vara vuxen. helt plötsligt sitter man här med räkningarna, förväntningarna från jobb, vänner och familj att man ska sköta allt. många bollar i luften. ibland tappar jag dem allihopa, på samma gång. men nu, nu kanske, ska jag nog få rätt på det igen. bara att kasta upp dem, för att få in rytmen igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: