taijpani

den stora frågan

Kategori: tankar


frågan slår i  mitt huvud så många gånger, och nu börjar jag få ont av det. om jag inte ens kan förklara det för dig så kan jag ju inte på något sätt förklara det för någon annan heller. det är en del av mig som känner att jag har levt i en lögn på senaste tiden, som om allt bara har varit bra i mitt huvud och sett bra ut från mina ögon. medans andra halvan av mig har vetat allt som har hänt men inte brytt sig, för den visste att allting skulle sluta så som det har gjort nu ändå. frågan är.. räcker detta? kan vi släppa taget om det som bara igår var så säkert och inom räckhåll, för att släppa fram allt annat? eller ja, den stora frågan är ju.. kan jag släppa det?

gud vad jag gärna vill vara en sådan person som bara är glad för alla andra, att jag bara kan klistra på ett leende och låtsas att mitt hjärta inte sjunker för varenda dag som går, ju mer jag inser. varför är jag inte sån? hur kommer det sig att jag lyckas strula till det mesta och har mig själv att skylla, och sen vill jag ändå få det till den andra personens fel? det är inte bara mitt fel, så jag kan inte heller var så hård mot mig själv. det börjar låta som om jag är smått schizofren, det är sjukt. men det är allt som flyger runt i huvudet och slår mig. men jag kämpar, titta på mig. du ska veta.. jag kämpar.

jag börjar känna att min blogg börjar bli som emmies, den är fylld av känslor som ingen förstår för det sitter enbart i ens eget huvud. och ah, det är faktiskt skönt att skriva av sig, med tanke på att jag inte kan säga detta. jag får verkligen inte ut orden. även om jag hade haft denna texten och dig framför mig så hade jag ändå inte kunnat klämma ut ett enda ord. det är för svårt. jag vet inte varför! och jag blir frustrerad.

Nu ska jag gå ner till mitt skåp och vänta på ida och einar, för min lektion blev inställd idag. när jag satt på bussen hit fick jag veta det. bra där. två timmar på spyken, i onödan. tänker enbart på min säng i detta läget.
Jag ska ge uppdatering på helgen,  tror jag,  såfort jag orkar. men det blir inte nu. för jag såg precis en snygg kille i trappan, så bye bye!



i won't let you fall, i'm right here

Kommentarer


Kommentera inlägget här: