taijpani

dagens goda gärning

Kategori: händelser


jag känner att jag måste dela med mig av gårdagens händelse. Jag och Emmie var påväg hem från city gross och på vägen ligger en liten igelkott. vanligtvis brukar ju igelkottar springa iväg, men inte denna! bakom igelkotten var även ett långt bromsspår av en cykel - därav våra tankar att den blivit överkörd. vi kämpar för att få upp den stackaren på emmies sjal och bär sedan över den till gräset. när emmie sedan ska ta en bild på den så reser den sig upp och springer iväg. haha.. asså! vi tyckte sjukt synd om den och så visade det sig att den bara ville ha skjuts till gräset. emmie blev sur och jag kunde inte sluta skratta. men vi räddade den iaf från att bli påkörd. igen (?). så det var trots allt dagens goda gärning!

idag jag tolv. det är alltid väldigt trevligt

ps. min högra mandel gör ont

Kommentarer


Kommentera inlägget här: