taijpani

min egna ordbok

Kategori: random


linda bad mig förklara för de "gamla som inte förstår dagens ungdomarnas språk nuförtiden" vad pepp betyder. jag tror det var hon som frågade mig en gång vad kirrat betyder. tänkte då snabbt förklara för henne så hon är med på noterna:

pepp - laddad, taggad, spänd på något
kirrat - fixat, tagit hand om.
dirr - förkortning på direkt som betyder omedelbart.

om ni vill veta om några andra av mina smått skumma ord som jag använder lite då och då så är det bara att säga till! min ordbok växer för var dag :)

min syster är off to kallekrona nu. saknar henne redan. ha det kul!
jag ska ner och vika handdukar & tömma diskmaskinen nu.. sen ska jag göra som ida, och äta frukost ute och sola lite. ha en trevlig lördag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: