taijpani

festival-livet

Kategori: händelser


ja, det tar ju faktiskt lite kål på en. men underbart är det!

efter en tio-timmars resa med buss till stockholm så var man rätt död. inte bara för vi hade skrattat och smsat men också för vi sov så oerhört obekvämt på bussens golv. vi hittade snabbt "hem" till vandrarhemmet i regn. men receptionen hade inte öppnat. så där satt vi. tillslut fick vi rummet och tog en powernap inför kvällen.

vi slapp betala bussresan till stora skuggan, det kändes bra, bra början liksom! sen kom vi dit, stod i kö i drygt 20 min innan vi kom in på självaste where the action is. jag orkar inte skriva om allt, för det hände så jävla mycket. det regnade, det var sol. sen kom det regn igen. vi frös. vi dansade. vi halvsov bland plast-tallrikar och muggar. vi fick söndertrampade fötter. vi flög kors och tvärs av tjockisar. en 40+ något juckade på ida. vi blev kära i dave grohl. vi skrek när the hives spelade walk idiot walk. stod framför en kille med ticks. och framför en som var 2.03 typ. fick en smäll av en ful tjej. syrebrist på foo fighters. haha händelserikt? nah. festival.



mina vita skor är inte längre vita. de är.. svarta. och mina fötter är platta.
nu sitter vi här på vandrarhemmet och tåget går om typ två timmar. vi har inget rum. ball
tror jag ska gå och sno en soffa någonstans här nu. so long!


och vet ni vad? jag har sett foo fighters.

Kommentarer

  • willie säger:

    jag vill också se dave :( min bästa polare fick hans plektrum, han ska ju dö!

    2008-06-16 | 19:54:21

Kommentera inlägget här: