taijpani

homoäktenskap

Kategori: funderingar


youtube har hjälpt mig många gånger med min läxa och sådant. men nu suger den hemsidan! har en sångläxa som jag möjligtvis kan ha glömt göra och nu hittar jag inte den jävla låten på youtube, vad är oddsen? fyy!


vi ska ha en debatt på fredag i svenska. jag ska hålla i det inledande "talet" och är lite nervös.. vårt ämne är homoäktenskap och jag ska då argumentera för med august. plus tre andra men ja.. ingen kommentar. ju längre jag har studerat debatter om ämnet, ju mer involverad har jag blivit. förstår inte vad folks problem är och varför vissa människor ska särbehandlas. homosexuella får alltså inte lov att ingå äktenskap i svensk kyrka, utan de kan ingå partnerskap. varför i helvete har det ett annat namn för homosexuella än hetrosexuella? jag blir mer och mer irriterad. hur kan världen vara så arrogant att de inte förstår att kärlek är en känsla som vi alla känner, om det är för en gammal, ung, blond, brunett, kille eller tjej så är det ändå kärlek.

nu sitter jag och kollar på sex and the city och känner mig lite som carrie. sitter här med laptopen i knäet och skriver min egna sorts krönika, trots att jag inte får pengar för den.
 "those first kisses are the greatest kisses in the world"
            så sant, så sant

klockan är tjugo i elva & jag ska sova. jag har blivit en tant!
när klockan var tio låg jag och halvsov. helt sjukt haha men ja.. gonatt!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    så rätt!
    alla borde få gifta sig.
    om nu golddiggers med stora cilikonboobs får gifta sig med rika gamlingar, finns det väl inga gränser?

    2008-04-17 | 15:36:44

Kommentera inlägget här: