taijpani

frustrerad & besviken

Kategori: random


jag sitter och kollar på mailet i min inbox med länkarna. länkar till dans. att det ska vara så svårt.. Jag fattar inte, jag älskar att dansa, har alltid gjort. och är faktiskt i stor behov av att träna! riktigt sugen på att börja ute i hjärup igen, på studio s. Jag antar att jag har släppt det lite för att jag inte vill dansa ensam, jag vill ha någon med mig. Någon som tycker de danssteget är svårt, någon som tycker koregrafin är cool, någon som älskar dans. hookar man emzan maybe?

idag har varit en tråkig dag i skolan, vi började med gehör men precis som förra veckan så kan jag fortfarande inte spela piano! hur i hela fridens namn ska jag då kunna säga vad det är hon spelar, vilka noter? en och en halv timme satt jag under press i musiksalen.
När jag gick därifrån var jag frustrerad och besviken på mig själv för att jag inte kunde. Ja okej, det är väl klart att jag inte ska kunna detta redan? men jag kände mig rätt sucky när de andra kunde sitta där och kunde allt medans jag såg ut som ett fett frågetecken.
dagen fortsatte med naturkunskap som var lika tråkigt som alltid :)
estetisk verksamhet stog nästa på schemat och vi begav oss bort till magleskolan. Jag satte mig och väntade och spelade lite gitarr när jag väntade på läraren. sen kom josefin och började spela på pianot.. det blev helt tyst, alla satt och lyssnade. helt underbart!
vi gick in och delade upp oss i banden och satte igång. Vi fick i uppdrag att göra en egen version på en gammal beatles-låt. Det kändes lite skumt, men det blev sjukt najs! vi har sven på gitarr, och han är gryyyym. han påminner en faktiskt lite om Erik.  sen är det jens på bas och han är också ruggigt bra! det var faktiskt den enda positiva lektionen jag hade idag. resten av dagen var liksom svenska & matte.. ball? nejtack.


Visste du att hästar hade tår förr i tiden? det visste inte jag, kan jag berätta!
men tydligen så behövde hästarna faktiskt inte tår, så de försvann på något sätt.. huh?
enligt jeanette så "förtrollades de bort" genom åren. tror inte riktigt på den förklaringen, men det blev lätt en funderare för mig. Hur kan tår bara försvinna sådär, och bli en hästsko istället? Jag vet inte riktigt om jag tror på historien riktigt än, men charlotte blir sur om jag inte tror på henne.
men ja, det blev dagens onödiga funderare!

på tal om min syster så blir hon system-ålder om tre och en halv timme!
hon blev lite off på mig när jag sa att hon inte skulle få någon utav mig imorgon på morgonen, men hon kommer ju faktiskt få två presenter av mig på kvällen istället. jag känner mig väldigt generös på så vis :)  con grats får jag säga redan nu dårå!

> tolle på bdb & deras repareringar! blir depp när de inte funkar, akta nolifern..
> so you think you can dance är och förblir världsbäst!
> ge mig ett sammansvätsad Es1b , ge mig körsång , ge mig  honom


göteborg eller inte i helgen? det är frågan..
jag orkar inte tänka, alla vill att jag ska dit. men vill jag dit? släpp taget lite, låt mig vila


      

                                              jag börjar tro att det var ett tecken..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: