taijpani

musikens dag

Kategori: skola


sjukt chill dag, jag älskar fredagar. varför ska de ändra schemat efter jul? onödigt säger jag.

ensamble med ulla, vi är den bästa gruppen och har den bästa läraren. oh, det känns perfekt. vi satte den låt som vi sedan länge fick höra för första gången. den var oerhört tråkig förut men nu när man kan den så är den ändå mys. estet-rektorn var inne hos oss hela lektionen, hoppas hon gillade det. jag satt och sneglade på henne ibland, och då satt hon och sjöng med trots att det var första gången hon hörde låten. bra jobbat, vi kan influera de flesta :)

på kören pushades vi till tusen, det är tur att det inte är massa ord utan bara "daaaa da dara daaa" typ hela tiden.. på sätt kan man inte sjunga fel, utan bara lite fel hur länge man håller ut orden. eh, bra förklaring.. my point: att sjunga klassisk musik är svårt, speciellt när man har två andra stämmor runt en som sjunger andra saker!
lektionen avslutades med att vi sjöng tänd ett ljus. lät måttligt bra, jag satt mest och skrattade. sen fick vi ju oväntat besök, jag gillade det. "säg hej, kom igen.. säg hej!"  haha ida, min bästa!
aldrig förut har jag velat springa upp för den trappan så mycket, det kändes sucky att det blev det lilla jag fick för helgen, men sånt är livet. det är ju faktiskt måndag snart igen!

nu blir det nog en tupplur så jag är ordentligt taggad för ikväll. date med erik, myspys med idol. jag gillar det, det var riktigt längesen jag träffade honom sist! ha en trevlig kväll, jag hoppas alla ska titta på idol, kanske tillochmed hinna se en liten glimt med mig :) 


             "du är saknad"
   ah sluta, skriv inte så till mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: