taijpani

innebandy

Kategori: händelser


igår var det match på hagalid, stanstad vs KFUM. det var ett bra tag sedan jag gick på en hel match och jag insåg igår hur mycket jag har saknat det faktiskt. när jag satt där och tittade på min syster springa fram och tillbaka och jag kunde se exakt hur hon tänkte i vissa situationer, då kom jag ihåg precis varför hon är min idol. när jag var mindre så tjatade pappa på mig om att jag skulle börja på innebandy men den enda anledningen jag gav mig på det var för att min syster var med mig på träningen och hjälpte mig. sen vet vi ju hur det gick, men ändå..

Anyway! matchen började med att jag såg att louise satte sig på bänken och började äta. inte en väldigt konstig syn, men det såg oerhört gulligt ut. Jag ska inte analysera matchen värsta mycket, för jag kan inte det haha, men det var en bra match med högt tempo. trots att man fick känslan av att en av dommarna hejade lite smått på motståndarna.

nina gjorde mål, höök likaså. de fick ett mål bortdömt. nina blev knockad och fick ett nytt ögonbryn, min syster skadade sitt knä ännu en gång. det finns ju inte så mycket man kan göra när man sitter på läktaren, men efter matchen så bar jag hennes saker till bilen, lite hjälpsamt kanske?

min slutsats får låta såhär, med tanke på att det är jag som skriver
hööken må vara jävligt bra, men duvan & kråkan har klassen och charmen!



jag bangade den mysiga frukosten idag, fan vad illa! nu på efterhand ångrar jag det. men det finns inget att göra åt saken.. jag får fixa en mysig fika till min syster tills hon kommer hem :)

Kommentarer

  • kråkan säger:

    moaha, everybody loves duvan och kråkan :) and we loove you to. hihi, kul att se dig, sis. pussar

    2007-12-14 | 12:59:28
  • duvan säger:

    haha duvan & kråkan är ett radarpar utöver de vanliga! :)

    2007-12-14 | 17:24:46

Kommentera inlägget här: