taijpani

grubblaren själv

Kategori: random


august gav mig idag en funderare. först argumenterade jag det, men nu börjar jag faktiskt undra och under hela dagen försökte jag komma på ett förslag. men det går fantamig inte. hans mening var att det inte finns några dåliga kunskaper, att det finns ingenting som är onödigt att veta.  vem behöver veta vem som vann melodifestivalen 1976 typ? inte jag, men ändå är det massor med folk som vet det, och tycker att det är viktigt. så egentligen har väl august rätt, och det händer inte ofta, för det finns nog ingenting som är helt och hållet onödigt att veta. eller vad säger du?

jag gillar denna dagen, trots att jag vet att det väntar ett matteprov på mig imorgon. jag kan det, för procent är faktiskt lätt. men bara ordet matteprov ger mig rysningar, vare sig jag kan det eller inte. går det bra så kommer jag vara glad resten av dagen. går det ner i pisshålet så kan ni förvänta er något surare johanna än vanligt.

så okej, du är tillsammans med någon. ni är med varandra mycket och du blir vän med hans vänner. ni gör slut. nu då? är det fortfarande okej att träffa hans vänner, med tanke på att de kände honom först? förhållande gör saker mer komplicerat, jag säger då det. har han rätten att bli sur om jag umgås med hans vänner, eller borde det inte vara deras beslut? eller tror han att jag försöker "sno" dem från honom? många frågor utan några riktigt konkreta svar egentligen. jag fortsätter med livet som jag lever det nu, för det fungerar som det ska.  om de senare väljer honom.. den dagen den sorgen

ett halvår kvar snart, inte ens det. hur ska vi hinna? kommer vi våga?
jag gör framsteg måste jag säga. hela morgonen, i närvaron av honom
rysningarna av skrattet, leendet som ler så mjukt mot mig. ögonen som förtrollar
vad är det som händer? ge mig tid, men inte ett halvår.

syster bakom ratten, jag gillar tanken. när får jag åka? vågar jag åka?
shit, jag har blivit grubblare. jag har nog aldrig haft såhär många frågetecken i en och samma blogg. men jag behöver nog det. jag förväntar mig ju inte en massa svar, det är nog bara mest frågor till mig själv. mentalt störd? nejdå, bara lite koko i skallen.

               [aaerschle]

Kommentarer


Kommentera inlägget här: