taijpani

grattis till mig!

Kategori: random


jaha, då var man ett år närmare döden! haha åh vad bittert det lät. det känns lite som jag har några bra och några dåliga gener. antingen blir jag en liten dement tant, smått bitter och som dricker martini klockan tio på förmiddagen. eller så dansar jag runt i halva sverige och njuter av livets goda vanor. med tanke på min bitterhet redan vid 16 års ålder så riktar jag nog in mig på det första. hm, jag ser ljust på min framtid!

jag väcktes av en skrovlig och inte den finaste kören imorse när de kom in och sjöng för mig. men det är klart, det är ju tanken som räknas! jag fick senare reda på att min syster inte bara var bakfull, utan hon var i självaste laget full fortfarande. jag tycker synd om henne nu lite i efterhand när hon fick sitta där och plågas tidigt bara för att jag skulle öppna presenter.

min bror ringde senare och väkte mig ännu en gång denna morgon, låt mig sova! men jag blev glad av att höra hans röst, det var ett ordentligt tag sedan sist. min far lurade ju mig och sa att han skulle komma hem idag, så jag blev full med hopp och glädje men faktumet är ju faktiskt att han inte kommer förrn på måndag. åh, buhu! ytterligare fler dagar att längta..
jag tror inte någon kan få mig att le sådär fånigt som han kan när han säger "gomorgon och grattis din lilla räka" . jag tror det gjorde min dag :)


jag har nu fått ihop det till 27 grattis under dagen, det slår förra året med två. betyder det att jag har skaffat mig fler vänner eller att.. folk bara är allmänt snälla i år? jag bryr mig inte, jag är nöjd! nattens presenter går äran till tsimon och kalleponken från min klass. tsimon gav mig två bilder och av kalle fick jag en slängpuss.  i like it
dagens present blir nog min syster som gav mig skor. och plattången från mami såklart :)  jag har inte gjort så mycket vettigt på min födelsedag. folk festar oftast, jag satt bara hemma med mami, syster och lullis. det var mys, jag gillar det starkt!

hon satt i köket med en martini klockan tio på förmiddagen, lika nöjd som alltid. frågade om någon ville ha. såklart svarade de nej, för de var frukost-tid. hon lutade sig framåt och viskade
"men när jag var hos doktorn så sa de att jag skulle dricka mycket"
        AH, agnes i mitt hjärta! hon är så söt, min gammelmormor.


nu säger jag gonatt och hejdå, fortfarande inget samtal från henkipenk, jag blir sad. jag känner honom bra nog att veta att han alltid glömmer att ringa. men ändå. han kan väl iaf försöka komma ihåg? vi får se vad som händer imorgon, om han vaknar till liv då.. nu ska jag dock gå och drömma om markus och hans fluffiga perfekta hår! gonatt ungdomar, det är inte längre min dag. nu är det britney spears's dag istället!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: