taijpani

"amanda ftw!"

Kategori: skola


"ja, ursäkta om jag stör er mitt i lektionen men jag ville bara meddela att som ni alla kanske vet så gick idol-finalisten Amanda Jensen här på spyken förra året. Tv4 ringde idag och frågade om de fick komma hit och filma. Så för alla er som är intresserade och hejar på Amanda, ni ska gå ut och ställa er på skolgården klockan 13.00 idag!"

haha jahadu, det var väl dagens nyhet kan man säga. frågan är.. stannar man kvar i skolan enbart för att komma med i tv eller åker man hem när man har möjlighet att sova? Jag ser ut som en burk i huvudet, känns inte riktigt så lockande att ställa mig framför en kamera då kanske. Vänta på henrik och se vad han ska göra med sin eftermiddag, om vi ska börja med vårt filmprojekt redan nu maaaybe!

men ja, man måste ju supporta spyken nu antar jag. så heja amanda! trots att jag innerst inne fortfarande anser och tror att marie vinner. jag gillar amanda grymt mycket, hennes röst är sjukt cool. hela hon är cool men marie har en röst som kan döda. OH just det! svaret till det där meddelandet i början av bloggen kom av vår svenska-lärare..

"ja, asså. jag hade inte tillåtit er att springa iväg sådär bara för att komma med i tv. men med tanke på att ni är musikelever så tycker jag verkligen att ni ska gå dit. Jag ska ha lektion med min natur-klass och jag kommer absolut inte låta dem gå dit, de har viktigare saker att göra!"

jag börjar undra om natureleverna någonsin har något att se fram emot. jag whinade över att nu har vi haft alla konserter innan jul. men de då? de har enbart prov och arbeten i tre år. hemska tanke, vart hittar de deras motivation egentligen? och om ni får över, ge till mig.. jag har knappt så det räcker! haha


btw, låste in nycklarna i skåpet idag. smart! klippa upp låset, spendera pengar på ett nytt
                              åh, sådan ångest!

Kommentarer

  • Louise säger:

    motivationen ligger i tanken på studenten

    2007-12-04 | 23:21:19
    Bloggadress: http://lullaan.blogg.se
  • julia säger:

    har du hanna i svenska? hon lät nämligen inte oss va med o jag går i en naturklass. och du har så rätt, vi har fan inget att se fram emot, jo estetsikt val i tvvåan! jihoo! då blir det grejjer.

    2008-05-20 | 20:46:27
    Bloggadress: http://metroblogge.se/jagjulias

Kommentera inlägget här: