taijpani

ES1b

Kategori: skola


ja herregud, så stog man där. i en korridor fylld med massa nya ansikten och annorlunda stilar. Förmodligen var de lika nervösa som mig, men de flesta hade faktiskt kompisar med sig.. jag kan ha sett måttligt mobbad ut när jag satt där på en bänk med ipoden på högsta volym, men vad skulle jag göra liksom?  Jag visste att spyken hade ryktet att vara estetiskt och det märktes. man såg den ena konstiga efter de andra. Det som förundrade mig mest var nog en kille som gick med en rosa napp i munnen.. hallå, vi börjar gymnasiet. kanske dags att släppa nappen nu?
Men det är spännande med den nya klassen faktiskt, vi har alla möjliga människor! allt från vegetarianer som är redo att mörda för djuren, en del gothare, en kille som jag är helt säker på att han är gay & massa killar som verkar vara lide besatta av trummor allihopa. plus lite snobbar.. och sen jag & ida såklart. ida är min nyfunna vän, den enda som jag kunde prata med idag.. hon kom från åkarp & kände inte heller någon i klassen. vi klickade rätt snabbt och det känns nu snäppet bättre att gå till skolan imorgon!

Idag var en händelserik dag och jag fick faktiskt turen att ha tre måttligt snygga killar i min nya älskade klass. varav en satt lite läskigt nära mig idag i klassrummet. men hey, why complain?
när vi skulle käka lunch var jag smått rädd att jag skulle få sitta ensam och se extremt mobbad ut, men så snäll som min klass är så satt de flesta vid samma bord. så det var bara att slå sig ner bredvid simon & framför emma.
Efter lunch var det en liten rundtur till ställena där vi ska ha lektioner i de tre åren framöver.. det var nog de mest komplicerade jag någonsin varit med om. men jag hittar till musiksalen iaf!
vi har btw en studio och jag blev riktigt lycklig när jag såg den.. där kommer jag nog spendera en del tid!

Imorgon ska vi ha drama (teater) lektion på spyken södra, så det får bli ett samtal till med louise så hon kan förklara med ytterligare en vacker karta för mig :)
efter det så blir det en foto-klass och det kommer nog bli riktigt kul!

Jag har ju en stor klass om jag jämför med den på central, hela 30 pers! jag har faktiskt lärt mig åtminstonde 20 namn och därför är jag rätt stolt över mig själv. Folk som jag inte lägger märke till, eller som har massa andra kompisar och skiter i att presentera sig.. de namnen får jag faktiskt lära mig senare!

massa frågor att svara på när jag kom hem, min syster kom nerspringande för trappan direkt när jag hade stängt ytterdörren och hade världens leende på läpparna. tur det, annars hade jag nog inte haft motivation till skolan..

nina till stanstad, det klingar ordentligt!

Kommentarer

  • nina säger:

    aw, så gulligt inlägg :) gillade avslutningen, för jag håller med.. det klingar faktiskt väldigt bra! me like. kul att se dig idag också, sis. pussar <3

    2007-08-27 | 23:43:51
    Bloggadress: http://ollhage.blogspot.com

Kommentera inlägget här: