taijpani

de nya inne-ordet "emo" .

Kategori: funderingar


Jag har nu ännu en gång blivid kallad emo, och jag har tröttnat så extremt på detta ord. Det var en musikstil från 80talet men används nu som ett hånnamn? Jag stör mig på det något otroligt eftersom jag lyssnar på metal och har någon enstaka gång hört en låt som var emo men ansåg att inte riktigt passade mig.
Att då småbarn (ja, jag kallar de småbarn trots att de enbart är ett år yngre) ska springa runt och kalla mig och emmie emo är ju näst intill skrattretande.  Trots att jag har valt att en del gånger säga ifrån och förklara för dem så förstår de fortfarande inte. De fortsätter lägga ut bilder som är riktade mot mig. Men what to do? har redan försökt de mesta..

Min syster berättade för mig häromdagen att hon redan hade blivit kallad emo flertal gånger sedan hon färgade sitt hår från blont till mörkbrunt. Det tyckte jag faktiskt var smått komiskt, för det bevisar ju ännu mer att folket inte har någon aning om vad de pratar om! Min syster lyssnar på allt från timbuktu till the ark till michael bubble.. Och sen när var timbuk emo?
och hur i hela friden kan min syster vara emo BARA för sin hårfärg?

den bästa deifnationen på emo hörde jag för ett par månader sen, det var rätt spännande..
"du är emo. tuppkam, häng & skär dig."
Tuppkamen är mitt val, enligt mig ser det bra ut from time to time.. häng händer ibland att jag har, men jag äger faktiskt tighta jeans också! sen kom vi till den punkten där jag blev lite rubbad.. skär mig? Denna tjejen som sa detta till mig, hon gick på samma skola. Hon har sett mina armar, och det sa jag till henne. & frågade även om hon någonsin hade sett ett skärsår på mina armar. vad svarade hon då? hon bytte samtalsämne.
Folk kan uttrycka sig så otroligt mycket om saker och ting, och även personer , när de egentligen inte har någon som helst aning om vad de pratar om.

Jag snokade runt lite på bilddagboken häromdagen och hittade en tjej som var drygt 27år gammal. Hon var hur söt som helst, men så gick jag runt lite bland hennes bilder och såg mer och mer brutala bilder. Hon hade säkert över 70st bilder på när hon skar sig själv. jag mådde så sjukt illa av det. och det värsta var att hon tyckte det var konst.
Hur någon kan tycka självskadelse är vackert är någonting jag aldrig kommer förstå. Visst jag kan ju sitta och fundera länge över hur någon kan tycka en tavla med tre streck på är vackert också. och även bli förundrad över att de är villiga att betala tre miljoner kronor för en sådan sak, bara för att en känd jävel kände för att slösa på målarfärgen och tjäna lite pengar..
anyway! , den här tjejen hade tydligt skrivit på sin press att man inte skulle kommentera om man tyckte någonting negativt om hennes bilder, utan hellre lämna hennes bdb isf.  Och att hon inte sökte medlidande.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga nu. Hon behöver hjälp, precis lika mycket som de som har tex anorexi eller är beroende av någonting.
söker hon uppmärksamhet för att hon inte har vänner?  äh, jag ska inte spekulera! Vill bara skriva att om någon har ett sådant problem att de skär sig för att de mår dåligt så har man faktiskt skyldighet att hjälpa dem.. För om någon är sjuk, tar man inte dem till sjukhus då?


I slutet på detta allvarliga, kanske smått tråkiga inlägget så vill jag bara skriva att mina vänner,
ni är för bra för att vara sanna!    emmie och carro <3




shinedown - i dare you

Kommentarer

  • C. säger:

    om man mår bra av att skära sig, om det får en att må bättre (om än bara för stunden) vad är då problemet?
    varför ska man lägga sig i någon annans liv, och tro att man kan hjälpa, när man egentligen inte kan det?

    2007-08-08 | 00:09:12
  • tapani säger:

    om man är vän med personen så borde man nog snacka med han/henne för att försöka få personen att förstå. visst, de kan tycka att det hjälper för stunden, men de får ärr för livet. Därför hade jag valt att prata med personen så han/hon inte hade gjort någonting han/hon ångrade.

    2007-08-08 | 12:12:04
    Bloggadress: http://taijpani.blogg.se
  • Anonym säger:

    kanske inte borde skriva men C: är man självdestruktiv är man PSYKSJUK & då ska man ha hjälp, det är INTE normalt att skada sig själv

    2007-08-09 | 00:56:26
  • Anonym säger:

    btw skulle man kunna få hennes bdbnamn så man kunde gå in o kolla? för nyfikenhetens skull..

    2007-08-09 | 00:59:09
  • taijpani säger:

    japp, michaelafallet tror jag hon hette på bdb.. jag vill inte sälja ut henne till alla nu, så att de ska kunna kommentera, så om du anser att det är motbjudande så välj hellre att lämna sidan än att kommentera.. :)

    2007-08-09 | 16:23:53
    Bloggadress: http://taijpani.blogg.se

Kommentera inlägget här: