taijpani

brustet hjärta

Kategori: skola


jag satt och läste metro imorse när jag väntade på bussen och blev riktigt förvånad. i sydstaterna i usa så är det förbud på att visa underkläderna.. wtf? så om man alltså har baggyjeans & de trillar ner lite för mycket så kan man få en liten böterlapp på 3500 spänn & sex månaders fängelse. vafan är detta liksom? hade haft feta skulder om jag hade bott i usa då, kan jag säga!
Jag visste att usa är smått skumt och kör sitt eget lilla race på saker och ting, men detta toppade nog allting. frågan hoppade dock upp i mitt huvud, om man är turist och inte vet om denna lagen, får man ändå paya?

första veckan på spyken är nu avklarad och betyg? åtta av tio, skulle jag nog sätta.. Men det är nog mest för att jag inte har varit ensam, jag har haft ida med mig hela veckan. Även andreas & august har varit i min omkrets och förgyllt min tid och gett mig mer skratt än förväntat :)
sen ska man nog ge rätt mycket creds till lärarna också, det är tack vare dem vi har eos-kursen.
                     tommy och robban ftw!

nu är hösten här, man känner det i luften. det är kallt & regnar hela tiden.. smått irreteradnde!
det får mig att längta så mycket mer efter barcelona, ge mig pleasee


btw, jag var inne och snackade med min rektor idag om att jag hade valt fel. Jag hade tydligen valt piano istället för sång, och den enda anledningen jag valde estet var för att sjunga liksom.. så jag ville byta bort pianot, men så sa hon att det är rätt så svårt, näst intill omöjligt. känns ball, vill bara ha sång! mitt hjärta brast lite när hon sa det, för nu då? lära mig piano, det blir nog en utmaning för både mig och robban! får väl försöka, det är tur att han är min lärare iaf..


"det har varit som en flygande get som käkar hallon"

Kommentarer

  • Louise säger:

    klart du ska sjunga. det får dom fixa. hon e ju rektor för helvete, nån makt har hon väl

    2007-08-31 | 22:59:34
    Bloggadress: http://lullaan.blogg.se

Kommentera inlägget här: